EL CONSELL COMARCAL CREA LA FIGURA D’UN REFERENT TÈCNIC PER TAL DE FACILITAR ALS AJUNTAMENTS LA IMPLEMENTACIÓ DELS PLANS D’ACCESSIBILITAT MUNICIPALS I TAMBÉ FARÀ ACCIONS FORMATIVES AL PERSONAL

La sessió s'ha celebrat a la Sala de Plens de la seu del Consell

Així s’ha comunicat al Consell de les Alcaldies, on s’ha detallat que les accions formatives es faran durant el segon trimestre de l’any 2023, el 2024 i el 2025, mentre que la figura del referent tècnic estarà disponible fins l’any 2025.

 

El Consell Comarcal del Segrià ha creat la figura d’un referent tècnic i l’ha postat a disposició de les administracions locals per tal que aquestes implantin o adeqüin els preceptius Plans d’Accessibilitat municipals i també s’ha ofert a vehicular les accions formatives a realitzar al personal municipal en matèria d’accessibilitat.

Així s’ha informat aquest dimecres davant els representants municipals que han participat a la reunió ordinària del Consell de les Alcaldies del Consell Comarcal del  Segrià, celebrada al saló de plens, i que ha estat el marc de la presentació dels Plans d’Accessibilitat municipals.

Pel que fa a les accions formatives, aquestes es realitzaran durant el segon trimestre de l’any 2023, el 2024 i el 2025, i es farà formació en discapacitat per a personal municipal d’atenció ciutadana i de gestió, i formació en accessibilitat per a personal tècnic municipal.

Quant al referent tècnic d’accessibilitat, serà una figura que estarà disponible al Consell Comarcal dins del període 2022-2025. Proporcionarà suport en redacció de Plans d’Accessibilitat municipals; col·laborarà en l’actualització dels Plans d’Accessibilitat existents; proporcionarà assessorament en accessibilitat als serveis tècnics municipals; i ajudarà a l’impuls de la correcta implementació de l’accessibilitat.

Cal remarcar que la competència en matèria d’accessibilitat és compartida entre la Generalitat de Catalunya i les administracions locals. Entre les competències d’aquestes administracions locals hi figuren l’aplicació i supervisió de la normativa en matèria d’accessibilitat; elaborar, aprovar i executar els Plans d’Accessibilitat municipals; establir i coordinar els serveis de transport adaptat que siguin de la seva competència; garantir productes i serveis accessibles, tant pel que fa a l’ús com a la informació (atenció ciutadana, cultura, esports, etc.); i proporcionar formació en matèria de discapacitat i d’accessibilitat per al personal municipal (gestors, personal d’atenció al públic i tècnics municipals).

Durant la sessió d’avui, també s’ha dut a terme la presentació de la Memòria de Serveis Socials 2022. El vicepresident i cap de l’àrea, Toni Bosch, ha explicat que durant l’exercici s’han atès més de 16.000 persones a la comarca. A més, els serveis de l’àrea de Serveis Socials han fet més de 50.000 actuacions i més de 2.500 accions conjuntament amb la xarxa del territori.

L’any 2022 ha estat l’any en què s’ha iniciat una nova organització a l’àrea de Serveis socials, amb l’objectiu de donar resposta a la implementació del Nou Pla d’Actuació Social de la Generalitat de Catalunya a la comarca. Poder dur a terme aquesta tasca ha implicat un procés de transformació funcional i organitzativa de l’àrea, per tal de donar resposta a les necessitats dels municipis i a la població de la comarca, posant en el centre de la intervenció la persona i articulant la cartera de serveis en funció de les necessitats detectades. Des d’aquesta línia, s’han establert quatre eixos globals d’intervenció i de polítiques públiques a la comarca: la intervenció en infància, família i joventut; la intervenció sènior i en envelliment; la intervenció en dona i igualtat; i la intervenció en equitat i igualtat.

D’altra banda, en l’apartat d’informes de Presidència, el President del Consell, David Masot, ha informat de les bases per a la subvenció de la gestió de les colònies de gats i també s’ha donat a conèixer que s’ha contractat una empresa per fer els plecs del nou contracte de la recollida porta a porta.

Finalment, durant la sessió d’avui també s’han presentat a les alcaldies el cap de la Regió Policial de Ponent, comissari Josep Maria Estela, i el sots-cap, intendent Jordi Dalmau.