LA CAMPANYA ‘MAMA, PAPA, MENGEU FRUITA!’ DEL CONSELL COMARCAL DEL SEGRIÀ PROPOSA UNA ACCIÓ EN EL MARC DE SANT JORDI PER FOMENTAR EL CONSUM DE FRUITA ENTRE ELS ESCOLARS

Convida l’alumnat de primer cicle a pintar punts de llibre, mentre que al de segon cicle l’anima a dissenyar un drac amb fruita i posteriorment menjar-se’l.

En total es preveu repartir 4.400 peces de fruita, tot plegat amb l’objectiu de sensibilitzar els infants de la importància de que els pares consumeixin fruita.

 

El Consell Comarcal del Segrià ha impulsat una nova acció dins la campanya ‘Mama, papa, mengeu fruita!’, una iniciativa que té com a objectiu el consum de fruita de proximitat entre els escolars de la comarca. Concretament, l’acció es fa durant aquesta setmana, del dimecres 20 fins al divendres 22, en el marc de la diada de Sant Jordi, i té previst arribar als aproximadament 2.200 alumnes de les 40 escoles del Segrià.

L’acció s’ha presentat avui a la seu de Comertel, entitat que col·labora en la iniciativa juntament amb Aramar, amb Producció Integrada Catalunya, la Generalitat de Catalunya i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural. L’acte ha comptat amb la presència de Sílvia Olmo, cap de l’àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Segrià, i Josep Lluís Escuer, secretari del Consell Català de la Producció Integrada.

Aquesta acció s’articularà en dos línies segons l’edat dels alumnes: per als de primer cicle (de 3 a 6 anys), es distribuiran sobres personalitzats amb punts de llibre, un manual d’instruccions i la imatge de la campanya; per als de segon cicle (7 a 12 anys), sota el lema ‘Mengem-nos el Drac!’, se’ls faran arribar diferents peces de fruita (pomes, peres i maduixes) aportades pel Consell Comarcal de la Producció Integrada, a més d’un manual d’instruccions i la imatge de la campanya. Entre les 40 escoles del Segrià, hi ha 1.600 nens de 7 a 12 anys, amb la qual cosa es distribuiran 1.600 pomes, 1.600 peres i 3.200 maduixes (4.400 peces en total).

Pel que fa a l’acció adreçada als més petits, als infants de 3 i 4 anys se’ls animarà a retallar el punt de llibre amb un punxó pels marges indicats i posteriorment pintar i acolorir la part del darrere deixant anar la seva creativitat, mentre que als de 5-6 anys se’ls convidarà a retallar el punt de llibre amb tisores i pintar la part del darrere.

Quant a l’acció proposada als alumnes de segon cicle, cadascun d’ells haurà de fer la figura del drac utilitzant les peces de fruita tallades per a tal efecte, i quan acabin de formar la figura, podran fer una foto i formar un mural de Sant Jordi. Per acabar, es podran menjar el drac que han creat amb la fruita.

La campanya ‘Mama, papa, mengeu fruita!’ té com a base un missatge d'empoderament de les nenes i els nens, donant-los més responsabilitat i mirant que siguin elles i ells els garants del consum de fruita a casa seva.

Des del Consell Comarcal del Segrià s’aposta doncs, per sensibilitzar els nens i nenes en la importància de que els pares consumeixin fruita i, de retruc, que els pares esdevinguin altre cop exemple pern als seus fills.  És, doncs, un joc dialèctic que busca una complicitat en la relació entre pares, mares, fills i filles al voltant del consum de fruita de Lleida. La imatge que vesteix aquesta campanya vol apropar-se de manera simpàtica als infants amb colors vius i representatius de les diferents varietats de fruita que es produeixen a la comarca i a la zona de Lleida en general.

Aquesta de Sant Jordi és una de les cinc accions previstes dins la campanya ‘Mama, papa, mengeu fruita!’ que va posar en marxa el Consell Comarcal del Segrià el mes de novembre passat. La primera es va centrar en un taller de cuina en què la protagonista era la fruita des dels cinc sentits; la segona va posar en contacte els escolars amb pagesos per tal de conèixer el conreu de la fruita; la tercera va seguir el camí de la fruita des de l’arbre fins a les llars, amb protagonisme per a les cooperatives; i la quarta es va centrar en la fruita als mercats.